STAROŻYTNY EGIPT
„Magia zwierząt w Starożytnym Egipcie„
Starożytny Egipt to wyjątkowa kraina, pełna niesamowitych postaci: faraonów, bogów z głowami zwierząt i mumii. Odnajdziemy tam ogromne piramidy oraz świątynie których ściany zdobią piękne hieroglify i malowidła. W czasie zajęć przyjrzymy się bliżej tym najbardziej rozpoznawalnym elementom egipskiej cywilizacji. Dowiemy się między innymi czy władca Egiptu naprawdę był bogiem, czemu zmarłych zawijano w bandaże i czy wygodnie pisało się rysując obrazki. Na koniec przebierzemy się za jednego z egipskich bogów wykonując papierową maskę.
Zagadnienia:
Starożytny Egipt, faraon, mumie, piramidy, hieroglify, wygląd bogów
Warsztat:
Każdy z uczestników zajęć wykona wybraną przez siebie maskę z gotowego szablonu, którą trzeba będzie wyciąć i pomalować
STAROŻYTNA GRECJA
„Głowa, ramiona, kolana, pięty oczu, uszy, usta nos- niesamowite zwierzęta, hybrydy i potwory Starożytnej Grecji„
Satyr, centaur, syrena czy pegaz to tylko wybrane z pośród licznych hybryd występujących w świecie greckich mitów. Co to jest hybryda? Tego dowiemy się w czasie zajęć. Poznamy wybrane stworzenia i ich naturę, także tych potwornych jak cerber, hydra czy Meduza. Oczywiście wspomnimy też o innych bohaterach greckich mitów takich jak nimfy, amazonki, cyklopi. Dowiemy się także kto to jest heros i poznamy tych najbardziej znanych.
W czasie warsztatów stworzymy własną hybrydę.
Zagadnienia:
hybrydy (satyr, sylen, centaur, syrena, pegaz, gryf, sfinks), amazonki, cyklopi, nimfy, herosi (Herakles, Perseusz, Tezeusz), Meduza, hydra, cerber
Warsztat:
Każdy z uczestników wykona z przygotowanych elementów wybraną hybrydę lub potwora (centaur, cerber lub hydra)
lub
Z przygotowanych elementów (łapy, skrzydła, tułowia, głowy, rogi, ogony itd.), w technice kolażu, każdy stworzy własną hybrydę
STAROŻYTNY RZYM
„Dzień w Rzymskiej Villi, zabawa, luksus i elegancja„
W czasie zajęć dowiemy się jak wyglądało dzieciństwo w rzymskim domu. Zaznajomimy się z typowym rozkładem pomieszczeń i odnajdziemy w nim nasz pokój. Spróbujemy też ustalić jak mógłby wyglądać. Dowiemy się co to jest familia i kto do niej należał. Poznamy codzienne życie domowników, jakie mieli obowiązki, zajęcia i zabawy. Poznamy też kilka starożytnych gier.
W części warsztatowej postaramy się odtworzyć w formie makiety z kartonu i styroduru, wnętrza rzymskiego pokoju.
Zagadnienia:
Rzymska rodzina (familia), niewolnicy, malowidła, mozaiki, meble, gry i zabawki
Warsztat:
Budowa z przygotowanych komponentów makiety rzymskiej sypialni3
lub
Wykonanie niewielkiej mozaiki z wybranym motywem
ŚREDNIOWIECZE
„Rycerze i zamki„
W czasie zajęć zapoznamy się z przedmiotami codziennego użytku używanymi w okresie średniowiecza. Uczestnicy dowiedzą się kim byli rycerze, gdzie mieszkali i co robili gdy nie było wojny? Na przykładzie zamku krzyżowców w Krak des Chevaliers poznamy średniowieczną architekturę obronną. Poznamy najważniejsze elementy dobrej twierdzy, a w części warsztatowej sami wzniesiemy własną makietę fortecy.
Zagadnienia:
Zamek, wieża, most zwodzony, rycerz, zbroja, miecz, hełm, kopia
Warsztat:
Wspólna budowa makiety zamku z przygotowanych wcześniej komponentów